Thursday, December 3, 2009

Ya Allah..Air mata permata jatuh berguguran..


Ya Allah..berikanlah aku kesabaran dalam m'hadapi ujianMU..sesungguhnya ujian yg Kau berikan hanyalah sedikit..

Layukallifullahunafsan illaus'aha..

KAU xuji aku sekiranya aku xmampu..

Hari ni airmata permata jatuh berguguran..terasa diri ni hina..mmg hina..xmampu nak diungkapkan dgn kata2..

Banyak perkara yang bermain di benak pikiran..xtawle nak describe cmna..

Subuh memecah masuk ke bilik..aku berdepan dgn laptop usai solat subuh dan setelah mengadu dgnNYA..hati rasa tenang bila baca Al-Quran..aku memandang ke dada langit..e2lah diriku..sentiasa memandang ke langit bila ada masalah..aku merasakan hati terhibur bila pandang langit..apa yg ada kat langit 2??? soklan 2 pernah sorg sahabat bertanyakan kpdku..ciptaan Allah..SUBHANAALLAH..e2lah jawapan yg ku berikan..

Setiap malam bila aku pandang langit..aku akan mencari bintang..sekali lg merasakn kebesaran n keAgungan Allah Azza Wa Jalla..

Ya Allah..hanya KAU bolak balik kan hatiku..maka janganlah KAU biarkan aku terus leka dgn arus dunia..berkiblatkan dunia yg sementara ini..

Peganglah hatiku Ya Allah..

~Insan Mujahid Berjiwa Hamba~

1 comment:

  1. jika sesekali kau intai kedada langit..pada waktu malam mesra menghamparkan kasih...carilah sebutir bintang paling karib disisi bulan..kerana itulah bintangku..biar jarak waktu memisahkan kita kau pasti akan lihat bintang yang sama

    ReplyDelete

..::..Tinta Insan Hina..::..